Praca: Inspektor wojewódzki
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
krajowe wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) praca w terenie lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, presja czasu wynikająca z konieczności załatwiania dla ministerstw spraw w bardzo krótkim terminie (nawet kilkugodzinnym) oraz w krótkim okresie czasu - planowanie budżetu – 3-5 dni (finansowanie w Wydziale ok. 50 zadań); w tym samym czasie odbywa się planowanie budżetu państwa i konieczność przesłania do Wydziału Finansów i Budżetu dyspozycji przekazania do samorządów dotacji (202 jednostki, ok. 50 zadań); podzielność uwagi polegająca na jednoczesnym bieżącym wykonywaniu zadań wymagających skupienia ze względu na gospodarowanie dużymi środkami publicznymi i odbieraniu dziennie ok. 20-30 telefonów; przedstawianie propozycji podziału dotacji na poszczególne jst (zagrożenie korupcją); rozliczania prawidłowości wykorzystania dotacji przez poszczególne jst (zagrożenie korupcją).
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Realizuje budżet Wojewody w zakresie zadań z obszaru polityki społecznej, w tym w zakresie inwestycji, między innymi poprzez: dbanie o aktualizację planów finansowych i dokonywanie zmian w planach finansowych, dokonywanie zmian w harmonogramach rocznych, rozliczanie miesięcznych dotacji przekazywanych do jednostek samorządu terytorialnego, analizowanie wniosków składanych potrzeb między innymi przez jednostki samorządu terytorialnego/jednostki podległe/podmioty niepubliczne, przygotowywanie projektów umów, weryfikację projektów umów przygotowanych przez oddziały merytoryczne, oraz wnioskowanie do Wydziału Finansów i Budżetu o przekazanie miesięcznych dyspozycji dotacji dla jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych w celu prawidłowego gospodarowania środkami publicznymi, opracowanie wniosków do właściwych ministerstw o uruchomienie środków finansowych w ramach rezerwy ogólnej i rezerw celowych
- Analizuje wykonanie zadań rzeczowych oraz dochodów i wydatków budżetowych w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego / w jednostkach podległych / podmiotach niepublicznych
- Realizuje program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022–2029 w zakresie zadań realizowanych przez Oddział, w tym współpracuje z oddziałem merytorycznym
- Planuje roczny budżet Wojewody w zakresie działania Wydziału (w układzie tradycyjnym w horyzoncie czasowym 2-letnim, w układzie zadaniowym – w horyzoncie czasowym 4-letnim) – poprzez opracowanie założeń do planu, opracowanie planu dochodów i wydatków budżetowych, podział środków finansowych dla Wydziału / jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych oraz opracowanie rocznego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych w celu zapewnienia środków finansowych na realizację zadań jednostek samorządu terytorialnego / jednostek podległych oraz opracowanie rocznego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych
- Kontroluje prawidłowość wykorzystania środków finansowych przez jednostki samorządu terytorialnego / jednostki podległe / podmioty niepubliczne w celu zapewnienia racjonalnego, efektywnego i terminowego wykorzystania środków publicznych oraz realizacji zadań, na które środki te zostały przeznaczone, zgodnie z przepisami prawa i ustalonymi procedurami
- Zbiera, gromadzi i przetwarza danych, w tym w zakresie rozliczania środków publicznych w obszarze polityki społecznej, poprzez pozyskiwanie i analizowanie informacji z jednostek samorządu terytorialnego/ jednostek podległych / podmiotów niepublicznych w celu opracowania zbiorczych zestawień dla potrzeb statystycznych, analitycznych i planistycznych na potrzeby właściwych ministerstw i innych organów. Przygotowuje projekty odpowiedzi dotyczących udzielenia informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- bardzo dobra znajomość przepisów: ustawy o finansach publicznych, o pomocy społecznej, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej, finansowanych ze środków publicznych, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o karcie dużej rodziny, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy – prawo energetyczne, ustawy o dodatku osłonowym, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i ich rodzin „Za życiem”, ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej, rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji ze środków budżetu państwa,
- znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej,
- myślenie analityczne,
- skuteczna komunikacja,
- odporność na stres,
- umiejętność organizacji pracy,
- orientacja na klienta,
- asertywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- dobra znajomości obsługi komputera, w tym pakietu MS Office (Excel) - będzie sprawdzone podczas egzaminu,
- kultura osobista,
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość oprogramowania CAS (centralnej aplikacji statystyczna), EZD (elektroniczne zarządzanie dokumentami),
- umiejętność syntetycznego myślenia,
- swoboda wypowiedzi,
- umiejętność negocjacji,
- umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywalnych,
- umiejętność pracy w sytuacjach stresujących, zwłaszcza pod presją czasu.
Zobacz podobne oferty
- Miejsce pracy: małopolskie / Kraków
- Opublikowano: 2024-11-07
Upewnienie się, że transakcje są dopasowane do zewnętrznego partnera, ciągłe poszukiwanie usprawnień procesów (na poziomie zespołu i działu), codzienny kontakt z klientem, organizowanie szkoleń dla mniej...