skip to Main Content

Praca: Inspektor wojewódzki


Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 144986

Warunki pracy

Zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz , praca pod presją czasu.


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

Zakres zadań

  • Weryfikuje dokumentację niezbędną do zawarcia umowy złożoną przez podmiot zakwalifikowany do dofinansowania. Prowadzi korespondencję w tym zakresie. Analizuje na podstawie zebranej dokumentacji, czy przedstawiona koncepcja utworzenia nowych miejsc opieki odpowiada celom programu.
  • Sporządza projekty umów dofinansowania z jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami niepublicznymi, na podstawie obowiązujących wzorów w ramach Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022–2029. Prowadzi stały monitoring realizacji zawartych umów, w tym na podstawie informacji o stanie zaawansowania zadania. Sporządza projekty aneksów i rozwiązań zawartych umów. Działania te podejmuje celem zapewnienia prawidłowego wydatkowania środków finansowych z Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększania Odporności, Programu Fundusze Europejskie dla rozwoju społecznego, w tym współfinansowania krajowego oraz środków budżetu państwa, oraz dla prawidłowej realizacji ww. zadań.
  • Rozlicza zawarte umowy po dokonaniu analizy oraz oceny danych zamieszczonych w Rejestrze żłobków, sprawozdaniach i innych dokumentach złożonych przez ostatecznych odbiorców wsparcia w zakresie rzeczowym i finansowym. Monitoruje ciągłość realizacji zadań zgodnie z zapisami umów. Działania te podejmuje celem uzyskania efektów o których mowa w porozumieniu w sprawie powierzenia części zadań związanych z realizacją inwestycji A4.2.1 Wsparcie programów dofinansowania miejsc opieki nad dziećmi 0- 3 lat (żłobki, kluby dziecięce) w ramach Maluch+ wskaźnik – (A61G) Tworzenie nowych miejsc w placówkach opiekuńczych (żłobki, kluby dziecięce) dla dzieci do 3 roku życia w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w zakresie rozliczenia.
  • Prowadzi stały monitoring dotyczący środków dofinansowania wynikający z realizacji zawartych umów, w tym poziomu wykorzystania środków przekazanych ostatecznym odbiorcom wsparcia. Przygotowuje dane do dyspozycji przekazania środków i zleceń wypłaty na podstawie wniosków o uruchomienie środków.
  • Opracowuje projekty opinii, odpowiedzi na pytania kierowane przez samorządy oraz skargi, wnioski i interwencje kierowane przez obywateli, dotyczące realizacji zadań Oddziału.
  • Weryfikuje pod względem merytorycznym wnioski jednostek samorządu terytorialnego i podmiotów niepublicznych o przyznanie środków na realizację zadań określonych w Programie rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022–2029.
  • Prowadzi sprawy dotyczące sprawozdawczości z realizacji zadań z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3. Nadzoruje terminowość składania sprawozdań przez samorządy i podmioty niepubliczne w celu sporządzenia zbiorczych sprawozdań w obowiązujących terminach. Ocenia, analizuje oraz interpretuje dane zamieszczone w sprawozdaniach.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
  • bardzo dobra znajomość przepisów ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, Programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022– 2029, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o finansach publicznych
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • orientacja na klienta
  • myślenie analityczne
  • skuteczna komunikacja
  • odporność na stres
  • umiejętność organizacji pracy
  • umiejętność pracy w zespole
  • kultura osobista
  • obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywalnych
  • umiejętność angażowania się w pracę indywidualną i zespołową
  • obiektywizm
  • umiejętność prowadzenia negocjacji
APLIKUJ TERAZ

Zobacz podobne oferty

Firma: Komenda Miejska Policji w Tarnowie
  • Miejsce pracy: małopolskie / Tarnów
  • Opublikowano: 2024-10-31

  • Warunki pracy Praca jednozmianowa, praca administracyjno-biurowa Praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym Praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy, w wymuszonej pozycji ciała (siedząca)...

Firma: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
  • Miejsce pracy: małopolskie / Kraków
  • Opublikowano: 2024-10-25

  • Warunki pracy W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu...