Praca: Kierownik kancelarii tajnej
Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Stanowisko zostało utworzone w celu organizowania i koordynowania pracy Kancelarii Tajnej oraz sprawowania nadzoru nad obiegiem dokumentów niejawnych w KPP w Krakowie i jednostkach podległych. Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, a także dynamicznym , związane głównie z poruszaniem się po terenie KPP oraz poza nim. Praca administracyjno- biurowa, jednozmianowa w ośmiogodzinnym systemie czasu pracy, w oświetleniu naturalnym oraz sztucznym, większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej. Stanowisko pracy znajduje się na 1 piętrze dwukondygnacyjnego budynku, nie wpełni dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawością narządów ruchu ( brak windy), są odpowiednio dostosowane toalety i ciągi komunikacyjne oraz wejście główne do budynku. Praca z wykorzystaniem komputera i sprzętu biurowego. Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań- charakter wykonywanej pracy wymaga od pracownika poufności (dyskrecji) i dochowania tajemnicy służbowej, a także dyspozycyjności- gotowości do realizacji zadań poza urzędowymi godzinami prcy. Uwaga- pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony 1 roku z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej w korpusie służby cywilnej.
Zakres zadań
- Przyjmowanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, wydawanie, udostępnianie, przekazywanie i wysyłanie dokumentów zawierających informacje niejawne do adresatów w KPP oraz do adresatów poza KPP i równoczesne prowadzenie ewidencji tych dokumentów i materiałów.
- Sprawdzanie prawidłowości oznaczania sporządzonych dokumentów niejawnych przeznaczonych do zaewidencjonowania oraz prowadzenie tych urządzeń ewidencyjnych oraz przekazywanie dokumentów dla poszczególnych komórek zgodnie z dekretacją.
- Rozliczanie wszystkich pozycji w prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych, sporządzanie wykazów dokumentów pobranych z kancelarii przez funkcjonariuszy komórek organizacyjnych.
- Prowadzenie i aktualizowanie dziennika przepisów, w którym są ewidencjonowane obowiązujące akty prawne zawierające informacje niejawne, a także udostępnianie ich upoważnionym policjantom i pracownikom
- Rozliczanie policjantów i pracowników z posiadanych przez nich dokumentów niejawnych w przypadku ustania stosunku służbowego (pracy) lub przeniesienia do służby /pracy w innej jednostce lub komórce organizacyjnej.
- Obsługa niejawnych stanowisk komputerowych funkcjonujących w KPP w Krakowie.
- Sprawdzanie poprawności archiwizowania materiałów niejawnych przeznaczonych do złożenia w składnicy akt .
- Na polecenie Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych w KPP przygotowywanie protokołów z przeprowadzonej inwentaryzacji rocznych materiałów, dokumentów niejawnych zaewidencjonowanych w kancelarii tajnej.
- Prowadzenie teczek oświadczeń majątkowych funkcjonariuszy, ich udostępnianie zgodnie z regulacjami do analizy właściwym przełożonym oraz przekazywanie do jednostek organizacyjnych Policji (przy przeniesieniu).
- Zapewnienie należytej ochrony materiałom niejawnym znajdującym się w kancelarii a także weryfikowanie pod względem zgodności z przepisami wykazu osób upoważnionych do przechowywania materiałów niejawnych poza kancelarią tajną .
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub pracy biurowej
- Bardzo dobra znajomość przepisów o ochronie informacji niejawnych, w szczególności o prowadzeniu kancelarii tajnych oraz umiejętność ich stosowania w praktyce.
- Bardzo dobra znajomość przepisów w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych i innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych , sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru oi stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego informacji niejawnych w Policji.
- Umiejętność organizacji pracy własnej
- Umiejętność pracy w zespole
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów- nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych potwierdzone zaświadczeniem
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa do klauzuli " ściśle tajne"
- Umiejętność interpretowania przepisów i stosowania prawa w praktyce
- Umiejętność analitycznego myślenia i odporność na stres
- Wiedza techniczna w zakresie obsługi fizycznych i technicznych środków zabezpieczeń